Επενδυτικό πλάνο τριετίας υλοποιεί η SOFTONE F&B
Συνέντευξη στον Θανάση Αντωνίου
Μεγάλος αριθμός σύνθετων εγκαταστάσεων σε κορυφαίες εταιρείες και ομίλους των κλάδων των εστιατορίων και των ξενοδοχείων αλλά κι ευρύ πελατολόγιο στην αγορά των μικρών, μεμονωμένων επιχειρήσεων συνθέτουν το δυναμικό προφίλ της SOFTONE F&B.
Το Grill συνομιλεί με τον Μιχάλη Μπακούρη, Managing Director της SOFTONE F&B για την πορεία της εταιρείας στο σύγχρονο επιχειρηματικό γίγνεσθαι αλλά και τις εξειδικευμένες λύσεις που μπορεί να προσφέρει με μια αγορά που αλλάζει συνεχώς μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Με περισσότερες από 7.000 ενεργές εγκαταστάσεις, εκτεταμένο δίκτυο 700 εξειδικευμένων συνεργατών σε όλη την Ελλάδα και μακρόχρονη εμπειρία, η SOFTONE F&B κατέχει μια ξεχωριστή θέση στον κλάδο της. Την ώρα που η εστίαση στην Ελλάδα αποτελεί κλάδο–κλειδί στην μετά–Covid 19 περίοδο και ο τουρισμός οδηγεί σαν “ατμομηχανή” την ελληνική οικονομία, η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών εξυπηρέτησης δεν μπορεί παρά να περνά και μέσα από μια αυτοματοποιημένη διαδικασία.
Grill | Πείτε μας λίγα λόγια για την επιχείρηση, την πορεία της στον χρόνο και τις κύριες δραστηριότητές της αυτό το διάστημα.
Μιχάλης Μπακούρης | Η SOFTONE F&B αποτελεί τον εξειδικευμένο κλάδο της Entersoft–SOFTONE στον χώρο της εστίασης. Απευθύνεται τόσο σε μικρές, μεμονωμένες επιχειρήσεις όσο και σε εταιρείες και ομίλους μεγάλων διαστάσεων, καλύπτοντας όλο το φάσμα της αγοράς.
Ταυτόχρονα, διαχειρίζεται το σύνολο των λύσεων των δύο κορυφαίων εμπορικών σημάτων του κλάδου, TWINSOFT και SUNSOFT, σε συνδυασμό με νέες αναπτυξιακές επενδύσεις όπως την πλατφόρμα της Entersoft–SOFTONE.
Καταλαμβάνοντας σήμερα την πρώτη θέση στον κλάδο, η SOFTONE F&B διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο 700 εξειδικευμένων συνεργατών σε όλη την Ελλάδα και περισσότερες από 7.000 ενεργές εγκαταστάσεις σε δίκτυα αυξανόμενου πελατών. Η SOFTONE F&B αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο και πιο καταξιωμένο πάροχο εξειδικευμένων λύσεων για την εστίαση στην Ελλάδα.
Μεγάλο κομμάτι των μικρομαγαζάτορων εστίασης ‘φοβούνται’ ή διστάζουν για τον πλήρη ψηφιακό εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεών τους. Τι απαντάτε σε αυτές τις ενστάσεις; Τι μπορείτε να τους προσφέρετε εσείς;
Τους καταλαβαίνουμε απόλυτα. Ο δισταγμός απέναντι στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό δεν είναι παράλογος – συχνά πηγάζει από την έλλειψη απλών, κατανοητών εργαλείων και ανθρώπινης υποστήριξης.
Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που δημιουργήσαμε το GoEstiasis: μια λύση σχεδιασμένη ειδικά για τον μικρό καταστηματάρχη. Με απλή εγκατάσταση, μηδενικές τεχνικές απαιτήσεις και χαμηλό κόστος λειτουργίας, είναι ένα “ψηφιακός βοηθός” που διευκολύνει τη διαχείριση της επιχείρησης – από τις παραγγελίες και τις αποδείξεις μέχρι τις φορολογικές υποχρεώσεις.
Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τον επαγγελματία να επικεντρωθεί σε αυτό που ξέρει καλύτερα: τη δουλειά του, χωρίς περιττές τεχνικές δυσκολίες ή “πονοκεφάλους”.
Το ζήτημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας φαίνεται πως απασχολεί τον κλάδο της εστίασης. Ποιες είναι οι απαιτήσεις λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και ποιο είναι το πιο συχνό “πρόβλημα” που καλείστε να λύσετε;
Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι μια πρόκληση για την εστίαση – κυρίως λόγω ασάφειας που μπορεί να υπάρχει σε σημεία και συχνών αλλαγών στο κανονιστικό πλαίσιο. Εμείς παρέχουμε λύσεις πλήρως συμβατές και “έξυπνες” ώστε να απλοποιούν τη διαδικασία για τις επιχειρήσεις.
Η ομάδα μας έχει ήδη αναπτύξει καινοτόμα εργαλεία που βοηθούν στην πλήρη συμμόρφωση, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ενημέρωση, ώστε να προλαμβάνονται οι αλλαγές και να διασφαλίζεται πως όλα τα συστήματα θα λειτουργούν απρόσκοπτα με τις λύσεις μας.
“Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι μια πρόκληση για την εστίαση – κυρίως λόγω ασάφειας που μπορεί να υπάρχει σε σημεία και συχνών αλλαγών στο κανονιστικό πλαίσιο”
Ένα από τα σημαντικά ζητήματα για τον κλάδο της εστίασης σήμερα είναι και η υποχρεωτική διασύνδεση των εμπορικών εφαρμογών με τα POS. Πώς εξελίσσεται η εικόνα; Υπάρχουν πραγματικές δυσκολίες, ιδίως για μικρά ή απομακρυσμένα καταστήματα;
Η υποχρεωτική διασύνδεση εμπορικών εφαρμογών με POS είναι μια θετική εξέλιξη για τον κλάδο – φέρνει διαφάνεια, αυτοματοποίηση και πρότυπα λειτουργίας στον κλάδο. Ωστόσο, για πολύ μικρά καταστήματα, ειδικά στην περιφέρεια, η υλοποίηση είναι πράγματι απαιτητική. Ο κυριότερος λόγος είναι η πολυπλοκότητα που δημιουργείται από τον μεγάλο αριθμό διαφορετικών τύπων POS στην αγορά, με διαφορετικές τεχνικές απαιτήσεις και συνεχείς αλλαγές στα APIs και τις προδιαγραφές.
Πώς μπορείτε εσείς να βοηθήσετε σε αυτή τη μετάβαση;
Στη SOFTONE F&B έχουμε σχεδιάσει τις λύσεις μας ώστε να προσαρμόζονται άμεσα και αυτόματα στις εξελίξεις. Εφαρμογές όπως το OrExSys που καλύπτει τις ανάγκες μεγάλων επιχειρήσεων εστίασης, το νέο OrExSys Lite για τη μεσαία αγορά και το GoEstiasis για μικρές επιχειρήσεις βασίζονται όλες σε αρχιτεκτονική cloud και σε open APIs, ώστε να υποστηρίζουν άμεσα νέα δεδομένα χωρίς να απαιτούνται χειροκίνητες ενέργειες από τον χρήστη.
Παράλληλα, διαθέτουμε ένα πανελλαδικό δίκτυο συνεργατών, το οποίο μπορεί να καλύψει και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και με επί τόπου υποστήριξη, εξασφαλίζοντας στους επαγγελματίες της εστίασης ότι δε θα χρειαστεί να “τρέξουν” για την τεχνολογία τους – εμείς αναλαμβάνουμε τα υπόλοιπα.
Ακούμε πολλά για την Τεχνητή Νοημοσύνη – για κάποιους “κινδυνεύει” και για κάποιους “σωτηρία”. Πού βρίσκεται η αλήθεια και σε ποιο βαθμό – και με ποιο τρόπο ασφαλώς – θα επηρεάσει τον κλάδο της εστίασης η Τεχνητή Νοημοσύνη κατά την άποψή σας;
Ούτε πανάκεια, ούτε φόβητρο – εργαλείο είναι! Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αλλάξει ριζικά την καθημερινότητα στον κλάδο της εστίασης, αναλαμβάνοντας επαναλαμβανόμενες, χρονοβόρες εργασίες, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων, αλλά και προσφέροντας νέες δυνατότητες εξατομικευμένης εξυπηρέτησης. Έτσι, οι επαγγελματίες μπορούν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε αυτό που μετρά περισσότερο: την εμπειρία του πελάτη.
Σας απασχολεί στην εταιρεία αυτή τη στιγμή ως μια τάση;
Στη SOFTONE F&B παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και ήδη εφαρμόζουμε υποσυστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορους τομείς δραστηριότητας, τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και εσωτερικών διαδικασιών. Για εμάς, η ΤΝ δεν είναι κάτι μακρινό ή μελλοντικό σενάριο. Και αυτή είναι η κατεύθυνση που θέλουμε να δώσουμε και στα εργαλεία που προσφέρουμε στους πελάτες μας: τεχνολογία που υπηρετεί τον επαγγελματία και ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του.
Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι μπαίνουν στην Ελλάδα μεγάλες αλυσίδες εστίασης από το εξωτερικό.
Τι απαιτήσεις μηχανοργάνωσης, συστημάτων ERP και CRM έχουν τέτοιες επιχειρήσεις και πως μπορούν να εξυπηρετηθούν -αν μπορούν- από ελληνικές επιχειρήσεις;
Οι μεγάλες αλυσίδες εστίασης αλλά και οι ξενοδοχειακοί όμιλοι με F&B δραστηριότητα, είτε διεθνείς είτε ελληνικές, έχουν ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις τόσο σε επίπεδο συστημάτων όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών. Δεν αρκεί μόνο μία σύγχρονη λύση για την εστίαση. Απαιτούνται επίσης ισχυρά και ευέλικτα συστήματα ERP, CRM, WMS, HR και mobile εφαρμογές, τα οποία επικοινωνούν απρόσκοπτα μεταξύ τους, εξασφαλίζοντας κεντρική εποπτεία και άριστο συντονισμό λειτουργιών σε όλα τα επίπεδα.
Έχετε στο πελατολόγιό σας κάποια τέτοιου μεγέθους εταιρεία κι αν ναι, πείτε μας λίγα λόγια για το είδος αυτής της συνεργασίας.
Η Entersoft-SOFTONE διαθέτει ολοκληρωμένες λύσεις και –το σημαντικότερο– την εμπειρία να υποστηρίξει επιχειρήσεις αυτού του μεγέθους με απαιτήσεις λειτουργίας σε πολλαπλά σημεία, αγορές και περιβάλλοντα. Ήδη συνεργαζόμαστε με ομίλους όπως τα Sani/Ikos σε Ελλάδα και εξωτερικό, Mikel, Goody’s/Everest, το διεθνή όμιλο Nammos, Coffee Lab, Coffee Island, Newrest, Olympus Plaza, Κωτσόβολος, Ιθάκη, Karantzis Group Knossos Royal & Nana Hotels και πολλές άλλες. Οι μακροχρόνιες συνεργασίες αυτές επιβεβαιώνουν την εμπιστοσύνη που μας έχουν οι συνεργάτες αποδεικνύοντας όχι μόνο την πληρότητα των λύσεών μας αλλά και τη δυνατότητα μας να υποστηρίζουμε με συνέπεια τόσο στις πολύπλοκες ανάγκες μεγάλων ομίλων, όσο και στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.
Αντίστοιχα, υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις καφεστίασης που ‘βγαίνουν’ έξω με καταστήματα σε διάφορες χώρες. Ποιες ιδιαιτερότητες έχει αυτή η διαδικασία ανάπτυξης των ελληνικών επιχειρήσεων και πως εσείς μπορείτε να βοηθήσετε την περαιτέρω ανάπτυξή τους;
Ελληνικές αλυσίδες εστίασης που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, έχουν αυξημένες ανάγκες ενιαίων διαδικασιών, ελέγχου από απόσταση, παρακολούθησης και ομοιογενούς διαχείρισης όλων των σημείων ανά τον κόσμο σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα.
Η SOFTONE F&B έχει ήδη συνεργαστεί με επιχειρήσεις του κλάδου που έχουν κάνει το βήμα της διεθνούς ανάπτυξης, ενώ η Entersoft–SOFTONE διαθέτει παρουσία σε πάνω από 40 χώρες. Αυτό μας δίνει την τεχνογνωσία και την επιχειρησιακή ετοιμότητα να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις – τόσο σε επίπεδο προϊόντων (POS, ERP, CRM, WMS, Mobile) όσο και υπηρεσιών – που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες ενός διεθνούς περιβάλλοντος. Επενδύουμε συνεχώς σε λύσεις που προσαρμόζονται στη διεθνή πορεία κάθε ελληνικής αλυσίδας, με εργαλεία που διασφαλίζουν ενιαία λειτουργία, έλεγχο και επεκτασιμότητα.
Στόχοι της SOFTONE F&B και επενδυτικό πρόγραμμα για το 2025
«Οι στόχοι μας για το 2025 και τα επόμενα χρόνια εστιάζουν σε τρεις βασικούς άξονες: εξέλιξη των προϊόντων μας, επενδύσεις στην καινοτομία και ενίσχυση της παρουσίας μας σε όλες τις αγορές της εστίασης.
Ήδη προχωρούμε με οργανωμένο επενδυτικό πλάνο τριετίας, προκειμένου να προσφέρουμε στους πελάτες μας λύσεις με αυξημένη λειτουργικότητα, σύγχρονα χαρακτηριστικά και τεχνολογίες αιχμής, με άμεση στην ενσωμάτωση υποσυστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης και σε νέα εργαλεία όπως η αυτόματη διαχείριση κρατήσεων και η επαυξημένη λειτουργία loyalty.
Παράλληλα, εστιάζουμε στην διασφάλιση των συμβατότητων των αλλαγών με τον άμεσο τρόπο, διατηρώντας πάντα τα προϊόντα μας συμβατά με το ισχύον πλαίσιο.
Ειδικά για το 2025, στόχος μας είναι η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά μέσα από τις νέες μας εφαρμογές GoEstiasis, που απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις, και OrExSys Lite, που καλύπτει τις ανάγκες της μεσαίας αγοράς, οι οποίες έρχονται να συμπληρώσουν την καταξιωμένη λύση OrExSys για μεγαλύτερες επιχειρήσεις και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.
Επίσης, προχωρούμε στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας αναβάθμισης της λύσης. Αμφίδρομα, προκειμένου να εξασφαλίσουμε για τους πελάτες μας μεγαλύτερη ταχύτητα εξυπηρέτησης και χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Τέλος, σε ορίζοντα τριετίας, σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε τη νέα γενιά εφαρμογών μας για την εστίαση, με τις πρώτες κυκλοφορίες να προγραμματίζονται για το 2026.»
Μιχάλης Μπακούρης
Είναι Managing Director της SOFTONE F&B, μέλους της Entersoft – SOFTONE. Με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του enterprise software, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει διατελέσει σε καίριες διοικητικές θέσεις, συμβάλλοντας σε διαρκή ανάπτυξη, εξαγορές και διεθνή επέκταση. Ξεχωρίζει για τη στρατηγική του σκέψη, την πρακτική προσέγγιση και την ικανότητά του να δημιουργεί δυνατές ομάδες με σαφή προσανατολισμό στο αποτέλεσμα.
Διαβάστε ολόκλρο το τεύχος του περιοδικού The Grill ΕΔΩ